Gdziekolwiek blog - tanie podróże na własną rękę
Instagram - tanie podróże na własną rękę.
Facebook - tanie podróże na własną rękę.
Youtube-  tanie podróże na własną rękę.
Pinterest - tanie podróże na własną rękę.

gdziekolwiek blog

22 września 2024

Co warto zobaczyć będąc na wyspie São Miguel?

O naturę nie trudno na São Miguel. Kiedy wracam myślami do tej wyspy widzę zieleń i czuję powietrze, łagodne, rześkie, bardzo przyjemne. Przypomina mi się to jak wyspa oferuje ucztę dla wszystkich zmysłów pobudzając je pięknymi: widokami, zapachami, czystym powietrzem i dźwiękami natury.

Choć wyspa nie jest duża, my postanowiliśmy zwiedzać ją we własnym tempie, ciesząc się spokojem i bliskością natury zamiast odhaczaniem miejsc. Każde miejsce, które odwiedziliśmy, miało swój unikalny urok, a nasz sposób podróżowania – połączenie jazdy samochodem i pieszych wycieczek – pozwolił nam zobaczyć więcej i jednocześnie w pełni doświadczyć atmosfery tego miejsca.

Do przemieszczania się po wyspie korzystaliśmy z samochodu (by dotrzeć z miejsca na miejsce), a poza tym większość czasu spacerowaliśmy.  O tym w jakiej cenie i jaki samochód wypożyczyliśmy napisaliśmy tutaj: https://www.gdziekolwiekblog.pl/organizacja-podrozy-na-sao-miguel-azory---lot-samochod-hotel-przemieszczanie-sie

Przed wyjazdem najciekawsze dla nas miejsca zaznaczyliśmy pinezkami w google maps. Były rozsiane praktycznie w każdej części wyspy, następnie podróżując samochodem każdego dnia decydowaliśmy, w którą część wyspy chcemy się udać i odkrywaliśmy wybrane wcześniej miejsca.

To co najpiękniejsze uchwyciliśmy w naszym filmie:

Ciężko wybrać kilka ulubionych, natomiast gdybyśmy mieli wybrać kilka miejsc, które warto zobaczyć oto lista:

Miraduro de Inferno o wschodzie słońca

To miejsce dosłownie zapiera dech w piersiach. Wschód słońca nad Miraduro de Inferno maluje niebo w pastelowych odcieniach, a widok na okoliczne jeziora i góry jest niczym z pocztówki. To bardzo popularny punkt, lecz cicha atmosfera tego miejsca o poranku pozwala na pełne zanurzenie się w pięknie natury. Z nami był tylko krajobraz, wschód słońca i jeszcze dwie osoby.

Szlak do jeziora Lagoa do Fogo i okolice jeziora Sete Cidades oraz opuszczony hotel Monte Palace

Szlak prowadzący do Lagoa do Fogo oferuje widoki na dziewicze krajobrazy, z krystalicznie czystym jeziorem pośrodku gór. Jadąc dalej niedaleko od Lagoa do Fogo dotrzecie do punktu widokowego na jezioro Sete Cidades, nad którym położony jest opuszczony hotel, którego nigdy nie dokończono. Gdyby go zbudowano i otwarto goście mieliby niezwykły widok.

Miejscowość Vila Franca do Campo

Ta urokliwa miejscowość przyciąga spokojem, lazurem wody, kolorowymi budynkami i widokiem na pobliską wysepkę. Znajduje się tu wiele urokliwych zakątków, które idealnie nadają się na spacer i odkrywanie lokalnych tradycji, a malownicze plaże i kafejki zachęcają do relaksu.

Jedyna w Europie plantacja herbaty Cha Goreana

Unikalność tej plantacji polega nie tylko na produkcji herbaty, ale także na jej bogatej historii. Spacerując po rzędach krzewów herbacianych, można zobaczyć tradycyjne metody uprawy i przetwarzania, a także spróbować świeżo zaparzonej herbaty z widokiem na ocean. Wszystko bezpłatnie:)

Areal de Santa Barbara – plaża surferów

Szeroka, piaszczysta, ciemna plaża położona pod klifem. Silne fale Atlantyku i malownicze otoczenie gór sprawiają, że miejsce to tętni energią i zachęca do spróbowania swoich sił na desce, lub podziwiania tych, którzy na nich pływają. Jest także świetna na spokojny spacer brzegiem morza lub odpoczynek od azorskich wędrówek.

Mosteiros – plaża, miasteczko, piękne skałyde Santa Barbara – plaża surferów

Mosteiros to idealne miejsce na zakończenie dnia. Zachody słońca są tutaj spektakularne,za sprawą majestatycznych skał wynurzających się wysoko nad wodą. Do tego małe, spokojne miasteczko pozwala poczuć autentyczny klimat wyspy, z dala od zgiełku turystycznych atrakcji.

Queda de Água do Salto da Farinha - wodospad i piękny teren spacerowy

Ten malowniczy wodospad to ukryty klejnot w otoczeniu bujnej zieleni, dojście do niego to bardzo przyjemny spacer wśród pięknej natury, z widokiem z jednej strony na powoli wyłaniający się wodospad, a z drugiej na ocean.

O Azorach można by tak pisać bez końca. To wyspa który zachwyciła nas swoim spokojem, roślinnością i pięknymi miejscami dosłownie wszędzie gdzie dotarliśmy. Wybraliśmy perełki i nasze przyjemności, ale z pewnością Sao Miguel oferuje o wiele wiele więcej. Jeśli lubicie naturę, spacery i ciszę dookoła wybierzcie São Miguel